12 oktobris, 2013

Aizvadītais seminārs: "Jauno uzņēmēju skola 2013"

Sveikas!
Atsaucoties uz to, ka veidojot šo blogu es rakstīju, ka publicēšu arī citādāka veida ierakstus, tas ir, ne tikai par skaistumkopšanu, tad ir pienācis TAS brīdis! Vēlos izveidot apskatu par otrdien (08.10.) piedzīvoto jeb seminārs, kuru rīko Junior Achievement – Young Enterprise Latvija (sabiedriskā labuma organizācija un biznesa izglītības eksperts Latvijas skolās) - "Jauno uzņēmēju skola 2013".
Pasākums sakās plkst. 10:00 no rīta, T/C Rīga Plaza, Multikino auditorijā. Es devos uz turieni ar kursabiedreni divatā, jo skola nesadarbojas ar šo oganizāciju un tāpec, ja vēlos uzzināt ko jaunu, tad iespējas ir jāmeklē pašai.
 Jāpiebilst, ka kopumā bija ieradušies 438 skolēni un 33 skolotāji. Manuprāt, tas ir ievērojams skaits, lai gan atrodoties auditorijā tā nelikās.
 Arī es tiku noķerta, sežot un klausoties. :)
 Pastāstīšu vairāk, kas tad šajās seminārā norisinājās un, ko tur varēja uzzināt. Uz skatuves kāpa uzņēmēji un ne tikai, lai dalītos savā personīgajā pieredzē. Piemēram, Vita Šteine stāstīja par "Velosock" , Aldis Cimermanis par "SIA Uppe" stikla būvkonstrukcijām, Līga Gablika par  visiem labi zināmo vēja tuneli "Aerodium", Skolēnu mācību uzņēmumu fināla uzvarētāji par "Dream Sleep", kas šogad sevi reģistrējuši kā īstu uzņēmumu. :)
 Vislielāko uzmanību man piesaistīja Inese Apse Apsīte, zīmolu ligzdas "Matka" vadītāja. Viņa jau apmēram četrus gadus izglīto cilvēkus veiksmīgu un iedvesmojošu zīmolu veidošanā. Viņas prezentācija un runa aizrāva ne pa jokam. Varētu klausīties viņā vēl ilgi un ilgi, ja vien varētu nosēdēt uz vietas. No turienes arī augstākredzamais attēls ar atziņu.
Pēc lekciju noklausīšanās bija pienācis laiks radošo darbnīcu apmeklēšanai. Mums bija jādodas uz kafejnīcu Coffe INN, kur mūs sagaidīja ar siltiem Karameļu Makijato dzērieniem. Mūsu uzdevums bija izvēlēties vienu zīmolu , kas bija nolikti uz galdiem, un analizēt to pēc AIDĀ* mārketinga formulas. *AIDĀ mārketinga modelis sastāv no 4 posmiem: A (awarness) - uzmanības piesaiste; I (interest) - interese par produktu; D (desire) - vēlēšanās produktu iegādāties; A (action) - konkrēta rīcība- pirkums!
Sanāca tā, ka pievienojāmies divām nepazīstamām meitenēm un zīmols bija Swedbank. Diezgan sarežģīti un maz laika sanāca, lai uzlabotu un papildinātu šo zīmolu, jo uzņēmums ar ilgo gadu pieredzi ar profesionāliem speciālistiem visu to jau ir nostrādājis līdz perfektam rezultātam, bet kas jādara tas jādara. Mēģinājām būt radošas un kaut ko jau izdomājām. :D
 
   Bija pienācis laiks doties atpakaļ uz auditoriju, jo tur notika pēdējā aktivitāte biznesa ideju ģenerēšanas darbnīca, kuru vadīja RTU RBS bakalaura programmas direktors Claudio A. Rivera. Nācās sadalīties grupiņās pa 10, tātad tagad jau bijām 4 meitenes. Apvienojāmies ar citiem jauniešiem un grupa bija nokomplektēta. Atkal iedeva lielās lapas, dažus marķierus un uzdeva dažādus uzdevumus. Bija interesanti un smieklīgi, jo idejas bija dažnedažādas. Galvenais, kas man patika, ka tām nebija jābūt standarta idejām, bet gan viss ko vari izdomāt, lai to varētu realizēt Ls 5000.
Noslēdzošajai aktivitātei beidzoties, sadarbībā ar Tallink izlozēja galveno balvu - ceļojumu A klases kajītē līdz 4 personām. Bija arī vēl kādas 10 izlozes, kuru uzvarētāji ieguva mazākas balvas no Swedbank un Monton. 

Kopumā varu teikt, ka seminārs morāli nogurdināja, bet tajā pat laikā pozitīvi uzlādēja, jo biju gatava kalnus gāzt. Ļoti daudz interesantas informācijas un neizmērojami liela motivācijas deva jauniešiem, kā arī skolotajiem. Galvenais, ka šī iespēja tika dota ikvienam jaunietim, kas iepriekš elektroniski pieteicās, un pie tam par baltu velti. :)

Lai Jums jaukas brīvdienas!

1 komentārs: